tekst alternatywny

>> Parking droższy niż rondo

Budowa tymczasowego parkingu na Starówce była droższa od przebudowy skrzyżowania ulic Spokojnej, Różanej, Bogusława IV i Bema w rondo.

W ostatnim czasie do użytku mieszkańców przekazanych zostało 67 miejsc postojowych przy ul. Kazimierza Wielkiego przylegających do Galerii Starówka. Prace związane z budową tymczasowego parkingu prowadziła firma Ben-Bruk Benedykt Chłap. Teren wyłożony jest kostką, której formę i deseń wybrano w porozumieniu z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Parking został również oświetlony. Koszt inwestycji wyniósł około 500 000 zł. To duża kwota w porównaniu z przebudową skrzyżowania ulic Spokojnej, Różanej, Bogusława IV i Bema. Budowa ronda w tym miejscu kosztowała miasto 360 000 zł. Inwestycja polegała na budowie wyspy w kształcie elipsy o średnicy 8 i 14 metrów. Powstały także poszerzenia najazdowe, a wloty zostały skanalizowane. Wykonawca robót- firma Maxbud, zlikwidowała również sygnalizację świetlną. Dlaczego budowa parkingu była droższa niż ronda?




Piotr Styczewski z Urzędu Miasta w Stargardzie informuje, że technologia, w jakiej powstały tymczasowe miejsca parkingowe na Starówce wymaga poniesienia kosztów na poziomie ok. 500 000 zł. - Na tą sumę składa się nie tylko ułożenie płytek, ale szereg prac związanych chociażby z odpowiednią podbudową. Co istotne, wydatki podniósł też sam rodzaj kostki, który jest odmienny, niż przy parkingach, jakie budujemy w innych częściach miasta- mówi Piotr Styczewski. - Stare Miasto jest objęte ochroną konserwatorską. W związku z tym materiał, który wykorzystujemy do budowy tych miejsc parkingowych musiał zostać zaakceptowany przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Kostka pasująca do charakteru Starówki była droższa. Wykonano tam również prace ziemne, związane m.in. z usunięciem komory ciepłowniczej i istniejących, a nieużywanych instalacji. Aby parking nie był zalewany i podmywany zdecydowaliśmy o budowie odwodnienia. Koszty wygenerowała także instalacja oświetlenia tego terenu. Tymczasowość miejsc parkingowych to perspektywa dziesięciu, a być może więcej lat. Jeżeli tylko w momencie, kiedy zapadnie decyzja o rozbiórce tych elementów nawierzchni, będą one we właściwym stanie technicznym, bez wątpienia wykorzystamy je w innej lokalizacji. To dla nas naturalna praktyka, którą kontynuujemy już od lat w podobnych sytuacjach- tłumaczy przedstawiciel Urzędu Miasta. 

Piotr Styczewski wyjaśnia również, skąd się wzięła tak duża różnica kosztów w porównaniu z przebudową ronda przy ul. Spokojnej. - Koszty budowy ronda były stosunkowo niewielkie, ponieważ przy tej inwestycji nie były prowadzone roboty ziemne. Nowa nakładka bitumiczna została położona tylko po przeprowadzeniu frezowania. Warstwa ścieralna wystarczyła, by zmienić geometrię i zapewnić właściwe spadki tego skrzyżowania, umożliwiające odprowadzanie wód opadowych- mówi. Miejmy nadzieję, że nowy parking wkomponuje się w zabudowę Starego Miasta i będzie dobrze służył mieszkańcom, którzy zechcą zaparkować na nim swoje pojazdy.

[mm/Dziennik Stargardzki]
Udostępnij na Google Plus

Kontakt z Mój Stargard

e-mail: mojstargard24@gmail.com
    Komentarze Blogger
    Komentarze Facebook

0 komentarzy :

Prześlij komentarz