>> Kiedy za parkowanie zapłacimy telefonem? - mój_stargard

Gorące

Home Top Ad

Post Top Ad

niedziela, 25 marca 2018

>> Kiedy za parkowanie zapłacimy telefonem?


Od kilku lat w Stargardzie można kupić bilet komunikacji miejskiej w aplikacji pobranej na telefon. Mieszkańcy pytają, kiedy taka usługa zostanie udostępniona również do zakupu biletu parkingowego w Strefie Płatnego Parkowania.


            
Od 2009 roku w stargardzkiej komunikacji miejskiej można zakupić bilet poprzez aplikację moBILET, bez konieczności posiadania przy sobie drobnych pieniędzy. Użytkownicy chwalą sobie ten sposób zakupu biletu i często z niego korzystają. W ostatnim czasie miasto organizowało promocje, w których bilet zakupiony przez aplikację kosztował tylko 1 zł. Mieszkańcy pytają, kiedy w podobny sposób będzie można zakupić bilet parkingowy w Strefie Płatnego Parkowania w Stargardzie.
            
Dzięki możliwości zakupu biletu parkingowego przez aplikację kierowcy mogą opłacić postój przez całą dobę bez korzystania z parkomatu. Jest to bardzo pomocne w przypadku, kiedy np. udajemy się do lekarza czy banku i nie możemy wyjść z kolejki. Przez telefon można wtedy przedłużyć bilet o dodatkowy czas, bez konieczności odwiedzania parkomatu i pamiętania o wyłożeniu biletu za szybą w samochodzie. Aplikacje stanowią wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego systemu wnoszenia opłat za strefę płatnego parkowania. 

Do korzystania z usługi potrzebny jest tylko telefon komórkowy z dostępem do internetu. Wystarczy się zarejestrować na stronie operatora i pobrać darmową aplikację oraz umieścić wydrukowaną etykietę z informacją o korzystaniu z aplikacji w widocznym miejscu. Następnie za pomocą intuicyjnego menu wybieramy odpowiednią opcję (czas postoju, wybór strefy) i otrzymujemy elektroniczny bilet parkingowy. Aplikacja działa na zasadzie elektronicznej portmonetki na indywidualny rachunek operatora, otrzymany podczas rejestracji lub bezpośredniego obciążenia wcześniej zweryfikowanej karty płatniczej. Podczas płatności kartą system blokuje kwotę niezbędną do pokrycia parkowania, a w przypadku wcześniejszego zakończenia, niewykorzystane środki zostają zwrócone. W celu dokonania wpłaty na konto użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, szybkiego e-transferu poprzez panel użytkownika lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej.
            
Kiedy stargardzcy kierowcy będą mogli opłacić bilet parkingowy przez telefon? Piotr Styczewski z Urzędu Miasta w Stargardzie informuje, że Miasto prowadziło już rozmowy z odpowiednimi podmiotami w sprawie umożliwienia płacenia za parkowanie przy użyciu telefonu komórkowego.  - Pozostajemy otwarci na wprowadzenie takiej funkcjonalności. Obecnie sprawdzamy możliwość uruchomienia systemu- mówi Piotr Styczewski. 

- Warto pamiętać, że dopiero w styczniu przejęliśmy drogi od Zarządu Dróg Powiatowych, który nie oferował takiej usługi w odniesieniu do swoich miejsc postojowych, dlatego potrzebujemy jeszcze czasu, aby dokładnie przeanalizować temat. W związku z tym, że SPP przejęliśmy stosunkowo niedawno, skupiamy się na analizie mocnych i słabych stron strefy. Zastanowimy się, czy wprowadzić jakieś zmiany. Oczywiście ewentualne modyfikacje będą wcześniej konsultowane z mieszkańcami- dodaje przedstawiciel Urzędu Miasta. Miejmy nadzieję, że prace te szybko się zakończą i już niedługo nie tylko pasażerowie komunikacji miejskiej, ale również kierowcy parkujący w mieście będą mogli zakupić bilet w aplikacji.

[red/Dziennik Stargardzki]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Bottom Ad

Pages